24 oktober: Bureau-organizer
Een lezer vroeg me hoe ze het beste kon omgaan met de spullen die ze in zowat elke kamer heeft liggen, zoals scharen en plakband en pennen. Nou herken ik mezelf wel redelijk in die vraag, we hebben in de woonkamer en de twee kantoren in huis ook die spullen liggen. Maar als je daarin wilt minderen, heb ik één gouden tip voor je:
Investeer (of maak) een draagbare bureau-organizer, met vakken waar je die spullen goed in kwijt kunt. Zoiets als op de foto. Stop daar je meest gebruikte spullen in en zet hem op een logische, centrale plek in huis. Als je er iets uit nodig hebt in een andere kamer, neem je de héle bak mee. Na gebruik stop je de spullen terug en zet de bak weer op de oorspronkelijke plek.
Het voordeel van de hele bak meenemen is, dat je de spullen ook makkelijker kunt terugvinden, je zoekt immers naar een hele bak, en niet naar een losse schaar.
Kun je daarmee uit de voeten?