header 2018 def

Bij Virtual Organizing (VO) help ik jou vanaf een afstand met je praktische organizing-vraag. Ik begeleid je door middel van een internetverbinding (met camera/webcam). Je kunt hiervoor een pc, laptop, tablet en zelfs een smartphone gebruiken. 

Bij VO werken we samen aan jouw organizing vraag. Jij voert de werkzaamheden zelfstandig uit tijdens de sessie of als huiswerkopdracht. Ik zorg voor de projectbegeleiding, instructies, ondersteuning en administratie, zowel tijdens de sessies als tussen de afspraken door.

Ik ben dus niet ín je woning aanwezig tijdens een afspraak, we hebben in plaats daarvan live contact via een video-gesprek. Daarnaast maken we desgewenst ook gebruik van telefoongesprekken, foto’s, whatsapp, e-mail, je persoonlijke project-logboek of een combinatie hiervan. Je krijgt altijd één op één aandacht, adviezen, vragen, nieuwe vaardigheden en huiswerkopdrachten aangeboden. We werken dus echt samen aan je vraag of project.

Je kunt een project helemaal met Virtual Organizing aanpakken, of in combinatie met afspraken bij jou thuis. Dit stemmen we samen af op basis van jouw behoeften, mogelijkheden, financiële mogelijkheden en inhoudelijke vragen.

Nieuw in Nederland

Hoewel deze dienst in Nederland nog nauwelijks bekend is, is het in Amerika al de normaalste zaak van de wereld. Eind 2018 volgde ik de “Professional Virtual Organizing Services-training” bij Sheila Smith Delson van FreeDomainConcepts LLC. Twee Nederlandse collega’s, Annelie Brummer en Marjolijn Ankum, volgden dezelfde training en wij zijn hiervoor inmiddels gecertificeerd. We zijn bovendien een samenwerkingsverband voor deze nieuwe dienst gestart en hebben ook een gezamenlijke website. Je vindt ons op www.virtual-organizers.nl

bridging the gapHet motto van Virtual Organizing is “bridging the gap”, de afstand overbruggen dus. Dat kun je letterlijk opvatten als het gaat om de fysieke afstand tussen cliënt en organizer.

Of je bekijkt het filosofischer, als het dichten van de kloof tussen een rommelige en ongewenste situatie en de best mogelijke oplossing voor een opgeruimd huis of leven.   

 


Wat zijn de voordelen van Virtual Organizing?

  • Je werkt samen met de professional organizer van jouw keuze ongeacht de afstand. Je kunt dus optimaal gebruik maken van de kennis of specialisatie die voor jouw project nodig is.
  • Virtual Organizing (VO) kan een goede aanvulling zijn op organizen op locatie
  • VO is flexibel, je maakt korte afspraken van een uur tot anderhalf uur, eventueel buiten kantoortijden
  • Je kunt met VO uitproberen of deze vorm van organizing óf de organizer bij je past, zonder jezelf of je huis meteen helemaal bloot te geven
  • VO zorgt voor minder afleiding omdat de virtual organizer niet in je huis aanwezig is
  • VO zorgt ervoor dat je op een ándere manier gaat nadenken, onthouden en uitvoeren. Je brein wordt actiever, de overdracht van vaardigheden verloopt anders en vaak sneller (je moet het tenslotte zélf doen) en je bent waarschijnlijk goed gefocust. Het beste van alles: je leert creatiever denken en werkt oplossingsgericht. We noemen dit neuroplasiticiteit
  • Door vaker korte afspraken te maken en het bijbehorende huiswerk te doen, blijf je geconcentreerd. De vaart blijft erin omdat je vaker aandacht aan je project schenkt. De resultaten zijn vaak minstens zo goed als of zelfs beter dan wanneer je eens per twee of drie weken enkele uren achter elkaar samenwerkt met een organizer in huis. Het is dus per saldo nog goedkoper ook!
  • VO is tenslotte zeer milieuvriendelijk. Het spaart veel kilometers uit (die dus ook niet in rekening gebracht hoeven worden!)

 

Is Virtual Organizing iets voor jou?

Virtueel werken, opruimen en organiseren met hulp op afstand, is voor mensen die zich herkennen in het volgende:

  • Je bent gemotiveerd om te werken aan de gewenste verandering 
  • Je hebt de wil om iets nieuws te leren
  • Je hebt een praktisch probleem en zoekt hiervoor een oplossing
  • Je bent digitaal vaardig (we werken met pc, laptop, tablet en/of smartphone)
  • Je bent in staat mondelinge informatie te verwerken en in praktijk te brengen (auditieve vaardigheid)
  • Je hebt voldoende fysieke kracht / je bent sterk genoeg of je hebt hulp om je spullen te verplaatsen of af te voeren
  • Er is tijd en energie om eventuele tussentijdse huiswerkopdrachten uit te voeren
  • Je kunt helder onder woorden brengen als het tegenzit en dan om hulp en ondersteuning vragen

Er zijn ook omstandigheden waarbij hulp-aan-huis ingewikkeld ligt. Denk bijvoorbeeld aan heel afgelegen wonen (of in het buitenland!), als je een beperkt budget hebt of als je het gewoon niet prettig vindt om iemand toe te laten in je huis. Bij Virtual Organizing kunnen we onze diensten eenvoudig aanpassen aan jouw wensen en budget.

Virtual organizing is minder geschiktvoor je als:

  • Je de werkzaamheden niet zelfstandig kunt uitvoeren, bijvoorbeeld door een fysieke beperking of ziekte
  • Je niet houdt van digitaal samenwerken of dit moeilijk vindt
  • Als je iemand in je directe nabijheid nodig hebt om samen de werkzaamheden uit te voeren

Is één van deze laatste punten op jou van toepassing, dan kun je beter een professional organizer bij jou thuis laten komen.

Twijfel je of virtual organizing iets voor je is? Neem dan gerust contact op. En vergeet niet dat Yourganize naast deze nieuwe dienst nog steeds gewoon begeleiding ter plaatse biedt.

Hoe verloopt een virtual organizing traject?

Intake

In de intakesessie wordt gekeken wat je vraag is en op welke manier je het beste geholpen kunt worden. We maken het zo concreet en duidelijk mogelijk, dat vergroot de kans op succes. Natuurlijk krijg je ook informatie en uitleg over virtual organizing via computer, tablet of telefoon. Gezamenlijk wordt bepaald hoe we het virtuele contact zal verlopen, bijv. per skype, zoom, Facetime of Whatsapp. Daarnaast maken we afspraken over tussentijds contact.

Afhankelijk van het project en jouw wensen en mogelijkheden besluiten we of we beginnen met een losse afspraak, of dat je met een alles-in-één pakket wilt starten. We maken afspraken over de betaling en bespreken de voorwaarden van overeenkomst, zodat alles ook duidelijk is. Naast deze zakelijke en praktische afspraken wordt indien nodig je leerstijl bepaald. Dit geeft inzicht in je sterke kanten en je manier van leren.
Het intake-gesprek kan eventueel ook bij je thuis plaatsvinden. Heb je een goed gevoel aan het einde van de intakesessie, dan maken we de eerste werkafspraken.

Werkafspraak

Tijdens een werkafspraak kijkt de virtual organizer op afstand - dus virtueel - mee bij wat jij doet. Dat betekent dat je twijfels en vragen kunt bespreken en op maat passende adviezen krijgt. Deze werk afspraken duren 1 à 1,5 uur.
Aan het einde van de afspraak bepalen we wat je huiswerk is voor de tussenliggende periode tot onze volgende afspraak. Deze volgende afspraak plannen we ook direct in, zodat er voortgang in je project blijft bestaan. 

Tussentijds contact via e-mail

Tijdens een sessie maak ik aantekeningen over je vorderingen, drempels en ideeën die je verder kunnen helpen. Die aantekeningen worden verwerkt in een logboek, dat je na elke afspraak per mail ontvangt. Jij kunt hier tussen de afspraken in ook commentaar in zetten en het terugsturen. Je zult zien dat dit een levend document van je project gaat worden. We delen er de voortgang, het huiswerk, etc. Tussen de werkafspraken informeer jij mij ook via de mail of op de manier die we hebben afgesproken, o.a. met foto’s van de voortgang. Zo kunnen we goed voorbereid aan de volgende afspraak beginnen.

Afronding 

Als je concrete project is afgerond, sluiten we af met een evaluatie. Wat heb je nog nodig om op de rit te blijven? Heb je behoefte aan een afspraak over bijvoorbeeld een half jaar om te kijken of het nog steeds goed gaat? En heb je nog meer (deel)projecten? Voor elk nieuw overzichtelijk project sluiten we een nieuwe overeenkomst met nieuwe afspraken. Zo houd je zelf de regie over de duur van de samenwerking, de grootte van het project en je financiële investering.

Wat maakt virtual organizing ánders?

Laat ik vooropstellen dat er veel overeenkomsten zijn tussen professional organizers die bij je thuis komen, en virtual organizers. Elke organizer brengt kennis en ervaring mee, een praktische kijk op de meeste organizing-problemen en communicatieve vaardigheden om het beste uit een sessie te halen. En meestal jeuken onze handen om lekker aan de slag te gaan.

In dat laatste stukje zijn Virtual Organizers dus wél anders. Want ik steek mijn handen niet uit de mouwen bij jou thuis, dat doe jij! Ik kijk in plaats daarvan over je schouder mee. En júist omdat ik wat verder weg zit, kun je daar ontzettend veel profijt van hebben. Dat klinkt misschien gek, maar omdat jij het werk zelf uitvoert, krijg je een realistischer beeld van de tijd en moeite die het jóu kost om iets opgeruimd te krijgen. Als ik bij jou aan het werk zou zijn, kan ik je probleem misschien ter plekke meteen voor je oplossen, maar kun je het de volgende keer dan ook zelf? Of als de situatie nét een beetje anders is? Nou, met Virtual Organizing leer je dat dus!

Virtual Organizing “doet” namelijk wat met je brein. Het laat je op een andere manier denken en bezig zijn met je vraag. Je leert de opruimvaardigheden op een andere manier aan, door veel zelf te doen en te oefenen tussen de sessies door. Zo train je je brein om nieuwe oplossingen te bedenken. Je bent niet afgeleid door onze aanwezigheid in jóuw ruimte en je kunt je focus en tempo goed vasthouden. Voor de moeilijke momenten ben ik er natuurlijk wel voor je! Met een appje, een mailtje of een aanpassing in je logboek bijvoorbeeld.

Wil jij je huidige organizing vraag dus oplossen én de vaardigheden aanleren om volgende vragen ook te kunnen tackelen? Dan ben je bij Yourganize aan het juiste adres.

Tarieven en pakketten 

Losse uren: 

Eerste telefonische intake + 1 uur organizing à € 99,50 incl. BTW.

Ieder volgend los uur organizing à € 65,-incl. BTW. 

Tussen twee afspraken hebben we maximaal één keer contact via e-mail.

Virtual Organizing pakket 1:

  • Mailcontact met vragenlijst.
  • Eerste afspraak van 1 uur: vaststellen van je concrete organizingvraag, je doel en je leerstijl.
  • Tweede en derde afspraak van elk 1,5 uur virtual organizing.
  • Tussentijds e-mail contact, bijwerken van je logboek, huiswerkopdrachten en delen/evalueren foto’s naar behoefte.
  • Vierde afspraak van 1 uur: evaluatie en afronding project. Aandacht voor een eventueel volgend project.
  • Pakketprijs € 395,- incl. BTW

Virtual Organizing pakket 2:

  • Mailcontact met vragenlijst. 
  • Eerste afspraak van 1 uur: vaststellen van je concrete organizingvraag, je doel en je leerstijl.
  • Tweede, derde en vierde afspraak van elk 1,5 uur virtual organizing.
  • Tussentijds e-mail contact, bijwerken van je logboek, huiswerkopdrachten en delen/evalueren van foto’s naar behoefte.
  • Vijfde afspraak van 1 uur: evaluatie en afronding project. Aandacht voor een eventueel volgend project.
  • Pakketprijs € 495,- incl. BTW

Alle betalingen vinden vooraf plaats. Een pakket heeft een looptijd van maximaal zes maanden, alle afspraken dienen binnen die tijd gemaakt te zijn. Bij overschrijding van die termijn vervallen ongebruikte uren.

Op Virtual Organizing diensten zijn de Algemene Leveringsvoorwaarden en AVG van Yourganize van toepassing. 

Heb je nog vragen? Wil je liever een maatwerkpakket? Dat kan natuurlijk. Neem dan gerust contact met me op.